Eesti keelenõukogu liige professor Birute Klaas-Lang.

FOTO: Priit Mürk

Ühtse haridusruumi takistusteks on paljuski ühiskonnas juurdunud müüdid, et laps suudab hariduse omandada vaid oma emakeeles ja et mitmes keeles kasvanud lapsed on akadeemiliselt vähemvõimekad, kirjutab Eesti keelenõukogu liige ja professor Birute Klaas-Lang. 

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Kohtla-Järve riigigümnaasiumi edulugu on müüdimurdja, aga ka hirmude maandaja.  Eestikeelne kool annab vene emakeelega noorele eesti emakeelega noore kõrval sama lähtepositsiooni kõrgkooli astumiseks, lisaks veel ka suhtevõrgustiku, mis toetab läbi elu. Ma väga loodan, et nii eestikeelsetes kui ka venekeelsetes peredes on selle edulooga hirme oluliselt vähem. Ühtne eestikeelne koos, kus õpivad eri emakeelega lapsed, kus vajadusel on tagatud nii õppekeele tugi, aga ka lapse emakeele arendamine peaks olema eesmärk, kuhu meie kool lähemate aastate jooksul suundub.