Toidukauba koju tellimine on hüppeliselt suurenenud.

FOTO: Konstantin Sednev

Kriisis on paljud ettevõtted leidnud üles viisid kiiresti e-poed käiku lasta, milles toetavad neid samuti kiirelt tekkinud e-poe turvalisuse testimise tööriistad, kirjutab Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Vaatamata e-kaubanduse iga-aastasele pea 30-protsendilisele kasvule on SEB hiljutises uuringus välja toonud, et elektroonilisi müügikanaleid kasutab Eestis vaid veerand väikestest ja keskmistest ettevõtetest ning sarnane olukord valitseb ka Lätis ja Leedus. Digitaalseid turunduskanaleid kasutas enne kriisi SEB uuringu järgi oma toodangu ja teenuste müügiks aga vaid 28 protsenti Leedu, 26 protsenti Eesti ning 21 protsenti Läti väikestest ja keskmistest ettevõtetest. Seejuures on Leedu näitaja kasvanud aastaga kuus protsendipunkti, kuid Eestis ja Lätis on see jäänud samaks.

Näiteks toidupoe kaupa e-kanalitest tellida oli enne kriisi võimalik vaid Tallinnas, Tartus ning Pärnus. Eelmisel nädalal pani COOP aga mõne päevaga püsti kriisivaru.ee, kust saab tellida küll vaid kahte kindlat toidukomplekti, kuid selle toob Omniva kolme tööpäeva jooksul viie euroga kasvõi Ruhnu saarele ehk üle vabariigi koju kätte!