Tallinna Ülikooli kommunikatsiooni instituudi lektori Tiina Hiobi hinnangul on praegune aeg nii heitlik, et need riikide mainet uurivata asutuste andmed on vähemalt Euroopa osas juba möödanik.
Tiina Hiob: head hinnangud on palsam meie egole
«Selline riigibrändide hindamine on suhteliselt suur äri,» sõnas Hiob. «Selle äri edukuse üks põhjuseid on see, et meile meeldivad edetabelid.»
Hiob tõstis esile, et Eestis ei suudeta loobuda ka koolide edetabelite koostamisest ja jälgimisest.
«Sellised hierarhiad ühelt poolt selgitavad välja mingid positsioonid, teisalt samas ka kinnistavad need positsioonid meie teadvuses,» selgitas ta.
Hiobi sõnul on brändi juhtimine kallis tegevus, eriti riigi kui brändi puhul. Ta lisas, et äärmiselt keeruline on juhtida brändiassotsiatsioone riigi kui sellise tasandil.
«Selles on alati palju juhuslikkust ja paljude erinevate mõjurite sageli ennustamatut koostoimet,» hindas ta. «Iseenesest on tore, kui keegi on ära hinnanud Eesti positsiooni ja eriti kui see näitab pigem positiivset trendi. Eks see ole väike hea signaal piiritagustele sidusrühmadele ning palsam meie egole.»