Elektrirataste toimetamine Hiinast Ühendriikidesse on samal ajal väga vähese mõjuga tänu ülemaailmse transpordivõrgu suurele tõhususele.
Elektrirataste ettevõtted pruugivad sõltumatuid lepingulisi töövõtjaid rataste kokkukogumiseks, laadimiseks ja vajalikesse kohtadesse toimetamiseks. Lime nimetab neid «mahlapressideks» (Juicer). Birdis täidavad samu ülesandeid «laadijad» (Charger), kes toimetavad täislaetud rattad «pesadesse».
Üldjuhul sellised kogujad sõidavad isikliku autoga, et saada kokku nii palju elektrirattaid kui võimalik, laevad need kodus ära ja viivad siis järgmisel päeval jälle kõigile kasutada. Nende liikumine pole eriti optimeeritud, mistõttu nad teevad rattajahil tarbetult palju tühisõite. Me leidsime, et just need sõidud võivad anda üle 40 protsendi elektrirataste kasutamise üldises keskkonnamõjus.
Samal ajal elektrirataste enda liikumise tagamiseks kulub energiat suhteliselt napilt. Täielikult tühjenenud elektriratta aku laadimisele kulub umbkaudu sama palju elektrit kui keskmise pesukuivati tööle viie minuti jooksul. Sealjuures enamiku elektrirataste akud ei ole üleskorjamise ajaks sugugi täielikult tühjenenud, eriti linnades, kus ettevõtetelt nõutakse rataste eemaldamist tänavatelt igal ööl. Me leidsime Raleigh’ puhul, et ligikaudu kuuendik ratastest olid päeva lõpul 95 protsendi ulatuses laetud, aga viidi ikkagi ööseks laadima.
Samad tulemused teistmoodi
Elektrirataste suhtelise mõju hindamisel keskkonnale tuleb kindlasti silmas pidada ka seda, täpselt mille asemel neid tarvitatakse. Uuringud on näidanud, et umbes kolmandik elektrirataste sõite tehakse autosõidu asemel, ligemale pooled rataste kasutajatest oleksid aga muidu jalutanud või istunud jalgratta selga. Umbes 10 protsenti oleksid kasutanud ühistransporti, ülejäänud 7-8 protsenti poleks sõitu üldse ette võtnud.