Eestis sõidavad nii turvavöödega kui ilma nendeta reisibussid. Uuematel on need olemas, vanematel mitte. Täpselt nii nagu sõiduautode puhul kehtib reegel, et kui vöid omal ajal tehases ei pandud, siis takkajärgi nende paigaldamist ei nõuta.
Rääkimata tõigast, et linnaliinibussides ei kasutata turvavöid niikuinii ei Eestis ega mujal. Seegi soodustab reisibussis elu päästva turvavarustuse mittekasutamist, sest kardetavasti mõtleb nii mõnigi inimene, et buss on buss ja kui ühes saab läbi ilma vööta, siis saab ka teises.
Elu paistab ühtlasi näitavat, et olenevalt bussifirmast, bussijuhist või konkreetsest päevast ja situatsioonist võidakse, aga ei pruugita turvavöö kasutamise vajadust meelde tuletada ja paluda see kinnitada. Ning mõnel juhul üksnes öeldakse ja palutakse, teisel tuleb roolikeeraja ise vaatama, kas inimesed kuulasid sõna.
Loomulikult ei saa ka kõige pedantsem ja tähelepanelikum bussijuht välistada, et keegi sõidu ajal vööd vaikselt lahti ei tee, ent kui säärane kontroll on üldlevinud, harjuvad inimesed turvavöö kinnitamise ja ka sõidu lõpuni kinni jätmisega kiiremini.
Osa mäletab, et oli periood, kus autodes kasutati esiistmetel turvavöid juba usinasti, ent tagaistmel sageli mitte. Sellegi põhjusi võib otsida ebaühtlusest: paljudes vene autodes ja üheksakümnendate alguses läänest toodud pruugitud autodes olidki vööd üksnes esiistmel. Nii püsis tükk aega elus pehmelt öeldes põhjendamatu arusaam, et tagaistmel pole turvavöö hädavajalik.