Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Toomas Peterson: Eesti ei vaja rahvuslikku lennukompaniid (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Nordica lennuk. 
Nordica lennuk. Foto: Konstantin Sednev

Nordica on praegu teelahkmel. Kuidas edasi liikuda, kui riigi stardikapital hakkab kokku kuivama, turul pakub suurt konkurentsi airBaltic ja strateegiline partner LOT on huvitatud üknes endale ettevedamisest, kirjutab Estonian Airi endine juht ja lennundusekspert Toomas Peterson. 

Legendaarses Karupoeg Puhhi raamatus on read: «Ühel õhtupoolikul kutsus Jänes Puhhi ja Notsu oma majja koosolekule. «Ühesõnaga, see Tiiger on hakanud viimasel ajal eriti kõvasti karglema,» alustas Jänes. «Mul tuli üks hiilgav mõte. Me võtame Tiigri ekspeditsioonile kaasa ja viime ta paika, kus ta ei ole kunagi käinud. Ja kaotame ta seal ära!» lisas ta.»

Kas selles kontekstis Nordicat Tiigriks nimetades saame väita, et meie, veel vormilt nn rahvuslik lennukompanii kaotab pärast partner LOTiga sõlmitud uut lepingut, minnes peaasjalikult mujale Euroopasse allhankeid tegema ja sügisel jätkates LOTi värvides üksnes kolme otselennuga Tallinnast, meie koduturul tähenduse? Ja võibolla isegi kui lennunduses tulevad halvemad ajad ning allhanke lepingud lõppevad, kaotatakse ära?

Tagasi üles