Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar
Saada vihje

Hannes Luts: millised peaksid olema uued rongid? (6)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elroni rong Tallinnas Balti jaamas
Elroni rong Tallinnas Balti jaamas Foto: Sander Ilvest

Kuna esimese rongihankega tehti vigu, on nüüd aeg neist õppida, kirjutab transpordianalüütik Hannes Luts. 

Valitsuse otsus uusi ronge soetada väärib kahtlemata heakskiitu. Rongiliiklus on tõepoolest ainuke veoliik, mis suudab tunduvalt parandada ühistranspordi konkurentsivõimet ning vähendada aegruumilisi vahemaid Eestis, olles seejuures ka keskkonnasõbralik. Kuna esimese rongihankega tehti vigu, on nüüd aeg neist õppida.

Juba soetatud rongidele heidetakse ruumipuuduse kõrval ehk kõige enam ette rattakohtade vähesust, tavaklassi istmete ebamugavust ja toitlustuse puudumist.

Rongides ei saa eraldada väga suurt ala vaid jalgrataste tarbeks, kuna nõudlus selle järele muutub sesoonselt. Seega on teatav multifunktsionaalsus – näiteks võimalus paigutada samasse alasse ka lapsevankreid või ratastoole – möödapääsmatu. Probleem on lihtsalt ruumipuudus – ilmselt peaks multifunktsionaalne ala olema suurem. Rattakohad katavad praegu kogu seinapinna, loomata seejuures loomulikku puhvrit, et nt lapsevankriga reisija ei peaks seinal rippuva ratta vastu liibuma.

Märksõnad

Tagasi üles