Mart Raudsaar. 

FOTO: Mihkel Maripuu/Postimees

Äsja oli võidupüha. Selles kontekstis on paslik nentida, et suurem võimalus action’is edukas olla on ettevalmistatud ja hästi relvastatud sõduril. Nõnda peaks see olema ju igas eluvaldkonnas, kuid millegipärast sõidetakse meil sageli tuledest ette: tehke seda ja tehke toda ning eks me pärast vaata, kuskohast vahendeid saab. Kui saab.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Üks näide on Eesti koolides tehtav eksperiment, mille nimi on kaasav haridus. See on tähendanud, et tavaklassi on lisatud erivajadusega lapsed ning õpetajad on pidanud nendega hakkama saama.

Läinud nädalal arenes sellel teemal huvitav diskussioon. Euroopa rehabilitatsiooniplatvormi president Frits Wichers ütles, et Hollandis on eksperiment tunnistatud nurjunuks ning erivajadusega lapsed saadetakse tagasi spetsiaalsetesse õppeasutustesse, kus neile suudetakse anda parimat abi. Talle vastas Nele Labi, Innove Rajaleidja hariduse tugiteenuste agentuuri juht: Eesti on jõudnud kaasava hariduse poolest Hollandist kaugemale, näiteks on Eestis olemas nii tugiisikud kui ka õpetajate abid.