Mõnel autol on juba lihtsamad autonoomse liikumise omadused, aga eksperimentaalsed masinad, mida katsetavad praegu näiteks Uber ja Google, moodustavad tibatillukese osa meie teedel vuravatest sõidukitest. 2030. aastaks areneb standardne auto pelgalt juhti abistavast selliseks, mis võtab enamikus sõiduoludes täielikult üle kõik juhtimise aspektid.
Niisugune laialdane automatiseerimine ühes elektrifitseerimise ning auto ja ühiskonna süveneva ühenduvusega raputab põhjalikult kogu autotööstust, mõjutades kõike alates autode väljanägemisest kuni selleni, kuidas me neis aega veedame ja kuidas need meid punktist A punkti B toimetavad.
Täiesti teistsugune sõidukogemus
Esimene suur erinevus, mida võime täheldada tänaste ja 2030. aasta autode vahel, peitub nimes. Nii nagu Apple ja Samsung võtsid üle mobiiltelefonide turu, kus kunagi andsid tooni Nokia ja Blackberry, nii võivad tulevikus saada kõige tuntumateks autobrändideks Tesla, Apple, Dyson ja Google.
Tõenäoliselt näevad 2030. aasta autod tunduvalt teistsugused välja. Väliselt pole enam vaja suuri õhuvõtuavasid ja esivõresid, mille ülesanne oli jahutada sisepõlemismootorit. Küljepeegleid asendavad kaamerad ja sensorid. Aknad võivad olla palju suuremad, et võimaldada vabanenud sõitjatele ümbruse nautimist, või siis peaaegu olematud, et tagada privaatsus. Mercedes-Benzi Vision URBANETIC näitab meile üht sellist radikaalselt uue välimusega moodulmasinat, mille võib vastavalt vajadusele kohandada kauba või inimeste vedamiseks.
Autode sisemust saab küllap palju paindlikumalt muuta, mängida näiteks värvi, valguse, privaatsuse ja paigutusega kõigest nupule vajutaamisega. Volvo hiljutine ideeauto 360c tõi meie silme ette mitmeotstarbelise ruumi, mille saab muuta elutoaks, töötoaks, isegi magamistoaks.