/nginx/o/2019/06/09/12246897t1h477d.jpg)
Maailma pedagoogilise mõtte ajaloos on kaasav haridus viimase aja uuendus, tänapäeva perspektiivist vaadatuna aga üsna ammune asi.
Maailma pedagoogilise mõtte ajaloos on kaasav haridus viimase aja uuendus, tänapäeva perspektiivist vaadatuna aga üsna ammune asi.
Esimest korda esitati kaasava hariduse idee 1994. aastal UNESCO Salamanca deklaratsioonis, mille võtsid vastu 92 valitsuse ja 25 rahvusvahelise organisatsiooni esindajad.
Deklaratsioon lähtus inimõigustepõhisest lähenemisest haridusele ja esitas idee, et erivajadusega lastel peab olema võimalus õppida tavakoolis. Kaasavat haridust esitati selles dokumendis kui tõhusat vahendit avatud ühiskonna arendamiseks ja võitluseks diskrimineerimise vastu. Deklareeriti, et kaasav haridus võimaldab tõsta haridussüsteemi kvaliteeti ja samas muuta seda ka kuluefektiivsemaks. UNESCO-le tehti ülesandeks ideed üle maailma tutvustada ja juurutada.