Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Erik Aru: põlevkivielektrist loobumine muudab ka elektriautod keskkonnasõbralikumaks (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Erik Aru.
Erik Aru. Foto: Sander Ilvest / Postimees

Mõnele elektriautoomanikule võib see olla üllatus, kuid tema sõiduk paiskab läbitud kilomeetri kohta õhku kaks-kolm korda enam CO2 kui uus bensiinimootoriga sõiduk.

Sügisel alustatud taastuvenergialahendus, mis koosneb Ruhnu päikesepaneelidest, elektrituulikust ja akupangast, tegi hoobilt keskkonnasõbralikumaks ka valla kasutuses oleva elektriauto, mis kuus aastat sõitis saart toitnud diiselgeneraatori jõul. Generaator töötab biodiisli jõul Ruhnul nüüdki, kuid annab alla poole saarel tarbitavast elektrienergiast.

Ruhnul aastaid valitsenud olukord ei tundu ilmselt kellelegi kuigi mõistlik.Teisalt ei ole seda ka ülejäänud Eesti olukord, kus elektriautod toituvad suuresti põlevkivienergiast. Sõltuvalt mudelist tarbib üks elektriauto laias laastus 0,2–0,3 kWh elektrienergiat kilomeetri kohta. Maanteel enamasti rohkem, linnas vähem, mõne mudeli puhul aga vastupidi.

Tagasi üles