Erik Aru. 

FOTO: SANDER ILVEST/EESTI MEEDIA/SCANPIX

Mõnele elektriautoomanikule võib see olla üllatus, kuid tema sõiduk paiskab läbitud kilomeetri kohta õhku kaks-kolm korda enam CO2 kui uus bensiinimootoriga sõiduk.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Sügisel alustatud taastuvenergialahendus, mis koosneb Ruhnu päikesepaneelidest, elektrituulikust ja akupangast, tegi hoobilt keskkonnasõbralikumaks ka valla kasutuses oleva elektriauto, mis kuus aastat sõitis saart toitnud diiselgeneraatori jõul. Generaator töötab biodiisli jõul Ruhnul nüüdki, kuid annab alla poole saarel tarbitavast elektrienergiast.

Ruhnul aastaid valitsenud olukord ei tundu ilmselt kellelegi kuigi mõistlik.Teisalt ei ole seda ka ülejäänud Eesti olukord, kus elektriautod toituvad suuresti põlevkivienergiast. Sõltuvalt mudelist tarbib üks elektriauto laias laastus 0,2–0,3 kWh elektrienergiat kilomeetri kohta. Maanteel enamasti rohkem, linnas vähem, mõne mudeli puhul aga vastupidi.