Mul on väga hea meel, et haridusstrateegiate visioonidokumentide üle on sündinud arutelu, mis selgitab ka avalikkusele erinevaid lähtekohti ja arusaamu. Ma ei kahtle, et visioonidokumentide koostajad on oma ala asjatundjad ning lähenenud meie haridusmaastiku tulevikuarengutele parimate kavatsustega. Ning tõenäoliselt on visioonides esitatu ka kompromiss eri ekspertide arvamuste vahel, mis võiks seletada mõningast üldsõnalisust.
Tellijale
Hariduses tuleks olla järskude muudatustega ettevaatlik (2)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Võib-olla ongi kõige suurem probleem selles, et visioonides kasutatakse lõpmatuseni kulutatud väljendeid «pädevused», «heaolu», «väärtused», samas aga ei kirjutata täpsemalt lahti, mida need endas hõlmavad.
Näiteks «väärtused» võivad olla väga mitmeti mõistetava sisuga. Või mida siiski mõeldakse heaolu all? Hea elu on muidugi inimeste eesmärk, aga see on ka loomade elu eesmärk. Heaolu kui asi iseeneses ei innusta tingimata vaimselt arenema ega pingutama, samuti ennast distsiplineerima, vahel toimib see suisa vastupidi. Neid ohte peaks teadvustama.