Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Õpilane iseseisvub kodutööde najal (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Lapsevanem teeb lapse kodutöid.
Lapsevanem teeb lapse kodutöid. Foto: Leo Lätti

Sageli aitavad vanemad lapsi kodutööde tegemisel, kuid juhtub, et vanem teeb lapse eest terve töö ära. Selle tagajärjel tekib laste teadmises lünk, mis tekitab raskusi ka uue materjali õppimisel.

Arvatakse, et vanemad kardavad lapse põrumist, kuid nad ei näe selle põrumise tegelikku tähendust. Kas põrumine on lapsele arendav või nõrgestav? Põrumine ei ole alati negatiivne, sest see arendab oskust oma probleemidega toime tulla. Enamasti arvavad vanemad, et ebaõnnestumine on nõrgestav, ja tunnevad ennast seetõttu rahutult ja murelikuna.

Mõnikord teevad vanemad laste kodutöid, sest laps on väsinud ning peab järgmiseks koolipäevaks puhkama. On peetud pikki arutelusid teemal, kas peaks kodutöödest üldse loobuma või nende mahtu oluliselt vähendama. Kuid miks peaks õppimine toimuma ilma pingutuseta?

Tähtis on siinkohal õpetaja suhtumine kodutöödesse. Õpetaja peab tagama, et lapsel on võimalik kodused ülesanded iseseisvalt lahendada, nende maht on sobiv ja neil on eesmärk, mis pakub piisavat väljakutset. Kodutöö on enamasti selleks, et laps klassis õpitut kodus harjutaks ja kinnistaks – seetõttu ei tohiks vanem võtta lapselt ära õppimisvõimalust ja kohustusega kaasnevat vastutust.

Tagasi üles