Ummik Tallinna kesklinnas.

FOTO: Sander Ilvest

Kas reisijad peaksid hakkama ühistransporti rohkem kasutama või peaks ühistransport enne paremaks muutuma, et reisijad seda rohkem kasutaksid, küsib ettevõtja Pirko Konsa, kirjutades pealinnapiirkonda painavast ummikuprobleemist.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Alustuseks kolm arvulist näitajat Tallinna autoliikluse kirjeldamiseks: Tallinna ja Harjumaa inimesed kulutavad aastas 1,4 miljardit eurot autoga liiklemisele, Tallinnasse pendeldab iga päev 50 000 autot ja Tallinnast välja 20 000 autot. Iga päev autoga sõitjad ütlevad justkui ühest suust: ilma autota ei ole võimalik elada ja neil on õigus.

Kui võrrelda Tabasalust või Rae vallast Tallinnasse liikuva inimese aja- ning rahakulu isikliku autoga ja ühistranspordiga liigeldes, siis ka hoolikalt kalkuleerides on isikliku auto igapäevane kasutamine ratsionaalsem valik, sest sõidule kuluv aeg ja mugavus kaaluvad suurema kulu üles. Kuid see ei tohiks nii olla, sest ühiskonna ja maksumaksja jaoks ei ole ulatuslik autostumine ratsionaalsem valik.