Kujundil on jõud luua, ühendada ja selgitada, aga kujundil on ka võime lõhkuda, katkestada ja eraldada. Nende valimiste üks kõnekaim kujund on punane joon, mille kasutamine tõusis meedias kõrgustesse vahetult pärast valimisi ja mis on kiirelt omandanud rohkelt varjundeid, kirjutab Kantar Emori strateegiakonsultant Kristiina Kruuse.
Tellijale
Kristiina Kruuse: punase joone väsinud kujund
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti trüki- ja online-meedias ning raadiosaadetes on viimase poolaasta jooksul kasutatud erakondadega seoses kujundit «punane joon» 2100 korral, näeme Meediuse meediamonitooringu andmetest. Seejuures enne valimisi oli poole aasta jooksul maininguid vaid aeg-ajalt. Valimiste järel on aga raske leida poliitika teemal artiklit, kus kasvõi korra ei «joonistataks» punaseid jooni.