Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Krista Kerge: Kehvemad koolid või kehvem sugu? (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kes püsivad sees ja kes langevad välja? Hariduslõhel on niihästi kultuurilisi kui ka bioloogilisi põhjusi.
Kes püsivad sees ja kes langevad välja? Hariduslõhel on niihästi kultuurilisi kui ka bioloogilisi põhjusi. Foto: Mati Hiis

Avalikke uurimistulemusi sirvides saab selgeks sooline hariduslõhe: Eesti meessoo õpiedu jääb mitmes osas vastassoole alla. Poiste väljalangemus ületab põhikoolis tüdrukute oma kaks korda ja ülikooli lõpetab kaks korda vähem mehi kui naisi (HTM 2015). Viga näib olevat koolikultuuris.

Ameerika teadlased on leidnud, et kehvema kvaliteediga koolid kas toetavad varjatult või vähemalt ei takista sellise koolikultuuri teket, mis peab vastandumist koolile ja õpetajatele maskuliinse käitumise osaks. Kas järeldada, et Eesti kümnetes artiklites sooprobleemseks kuulutatud ühtluskool kujutabki endast kehvemate koolide kooslust?

Tagasi üles