Euroopa Komisjoni hoone.

FOTO: EMMANUEL DUNAND/AFP/Scanpix

Euroopa Komisjon on teinud ettepaneku rakendada ELi maksupoliitika puhul kvalifitseeritud häälteenamusega hääletamist – just ajal, mil jõudude tasakaal liidus on otsustavalt kaldumas lõunapoolsete liikmesriikide kasuks. See võib kergesti tekitada vastupanu põhjapoolsetes liikmesriikides, kes sisuliselt kaotaksid fiskaalse suveräänsuse, kirjutab endine Euroopa Keskpanga peaökonomist ja juhatuse liige ning praegune Frankfurdi Goethe Ülikooli finantsuuringute keskuse president Otmar Issing.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

2009. aastast kehtiva Lissaboni lepinguga muutus Euroopa Liit märksa ärksamaks ja tõhusamaks jõuks, sest tervet rida poliitilisi küsimusi hakati üksmeelse konsensuse asemel lahendama kvalifitseeritud häälteenamusega hääletustel.

Aga nagu hiljutised püüded jagada põgenikke ELi liikmesriikide vahel näitasid, siis mõnel juhul, eriti kui mängu tulevad riikliku suveräänsuse aluspõhimõtted, ei ole hääletusel alla jäänud riigid ometi valmis kollektiivset otsust rakendama või lihtsalt ei soovi seda teha. Sellest hoolimata on Euroopa Komisjon uljalt tormanud lahendama veel ühe valdkonna asju, mille puhul samuti on mängus suveräänsuse aluspõhimõtted.