McDonald'si Big Mac.

FOTO: SCANPIX

Justkui kulutulena on levinud uudis, et McDonald's kaotas Euroopa Liidus ainuõiguse kasutada enda kaubamärki Big Mac ning nüüdsest võib igaüks sellenimelisi burgereid ise tegema ning müüma hakata. Mis õiguslikult niivõrd kummalise tagajärjeni viis ja kas see ongi lõplik tõde, kirjutab advokaadibüroo LEXTAL advokaat Henri Ratnik.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Big Mac on kaubamärk. Kaubamärke kasutavad ettevõtted ühe kauba või teenuse eristamiseks teistest kaupadest või teenustest. Õigus kaitseb kaubamärke, mis on piisavalt eripärased ja üldjuhul kaubamärk registreeritakse. Sealjuures kehtib kaubamärgi õiguskaitse vaid kindlate toodete või teenuste klassides, kus see registreeritakse. Näiteks on kaubamärk «e-selver» registreeritud konkreetses klassis, mis hõlmab reklaami, jae- ja hulgimüüki jne, aga mitte teistes klassides.

Lihtsalt kaubamärgi registreerimisest ei piisa. Seadus näeb kaubamärgi omanikule ette kohustuse kaubamärki ka tegelikult kasutada. Selle mõte on, et kaitset ei anta neile, kes kaubamärki pahatahtlikult n-ö enda käes kinni hoiavad ega lase seda teistel kasutada.