Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Henri Ratnik: kas McDonald's jäi Big Macist igaveseks ilma? (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
McDonald'si Big Mac.
McDonald'si Big Mac. Foto: SCANPIX

Justkui kulutulena on levinud uudis, et McDonald's kaotas Euroopa Liidus ainuõiguse kasutada enda kaubamärki Big Mac ning nüüdsest võib igaüks sellenimelisi burgereid ise tegema ning müüma hakata. Mis õiguslikult niivõrd kummalise tagajärjeni viis ja kas see ongi lõplik tõde, kirjutab advokaadibüroo LEXTAL advokaat Henri Ratnik.

Big Mac on kaubamärk. Kaubamärke kasutavad ettevõtted ühe kauba või teenuse eristamiseks teistest kaupadest või teenustest. Õigus kaitseb kaubamärke, mis on piisavalt eripärased ja üldjuhul kaubamärk registreeritakse. Sealjuures kehtib kaubamärgi õiguskaitse vaid kindlate toodete või teenuste klassides, kus see registreeritakse. Näiteks on kaubamärk «e-selver» registreeritud konkreetses klassis, mis hõlmab reklaami, jae- ja hulgimüüki jne, aga mitte teistes klassides.

Lihtsalt kaubamärgi registreerimisest ei piisa. Seadus näeb kaubamärgi omanikule ette kohustuse kaubamärki ka tegelikult kasutada. Selle mõte on, et kaitset ei anta neile, kes kaubamärki pahatahtlikult n-ö enda käes kinni hoiavad ega lase seda teistel kasutada.

Märksõnad

Tagasi üles