Kui hakkame analüüsima mingit olukorda, kimbatust või ebaselgust, kui püüame mõista, mis meiega juhtub, siis peaksime kõigepealt oma olukorra kaardistama: mis toimub, mis meid ümbritseb, mis meid mõjutab, kes meid mõjutavad, mis võimalused meil on protsesse mõjutada.
Tellijale
Eesti riigi püsimine ilma eestikeelse hariduseta oleks vaevalt mõeldav (7)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mis olukorras me arutame eestikeelse hariduse mõtte üle ja räägime alternatiivist selle tähtsust vähendada? Kellele on eluvajadus eestikeelne haridus lasteaiast doktoriõppeni ja kes argumenteerivad selle küsitavaks seadmise poolt? Mis on ühe või teise vaate argumendid ning kuidas nad seostuvad selle maa elujõulisusega?