On alanud aktiivse valimisagitatsiooni aeg, mis tähendab, et täpselt 40 päeva enne valimispäeva ei tohi tänaval näha olla ühtki valimisreklaami. Jaht rikkujatele on alanud ning saagita ei jää jahimehed kunagi, sest alati on keegi, kelle plagu ei jõua töömehed südaööks maha kruvida.
Pikemalt keerutamata – riigis pole mitte kedagi, kes peaks praegu kehtivat keeluseadust mõistlikuks. See ei meeldi erakondadele, õiguskantslerile ja kohe eriti ei meeldi see politseile.
Enam kui kümme aastat kehtinud poliitilise välireklaami piirangul oli selle kehtestamise hetkel õilis eesmärk – piirata valimiskampaaniaks tehtavaid kulutusi. Loogika seisnes selles, et rikkamad erakonnad ei saaks eelist, kui jaksavad plakatikohti osta valimispäevale ajaliselt lähemal, mil hinnad mõistagi tõusevad.
Praeguseks on selle piirangu tulemusena kulutused tänavareklaamile proportsionaalselt sama suured kui enne piirangut – nüüd lihtsalt tehakse tänavakampaania ära ajaliselt varem. Millal olid tänavatel esimesed Reformierakonna esimehe Kaja Kallase plakatid? Oktoobris.
Enam kui kümme aastat kehtinud poliitilise välireklaami piirangul oli selle kehtestamise hetkel õilis eesmärk – piirata valimiskampaaniaks tehtavaid kulutusi.
Plakatikeelu kehtestamise ajal 2005. aasta paiku olid veebireklaamid hoopis teises arengujärgus kui praegu. Erakonnad ise hindavad, et tänavareklaamile kulub praegu umbes 20–30% reklaamirahast. Ligikaudu sama suur osa läheb veebireklaami, sotsiaalmeediasse ja mujale internetti. Mis on loogiline, sest järjest enam inimesi teeb ka oma valimisliigutuse veebis. Seal aga pole reklaamile mingeid piiranguid.