Hiina ja mitme teise Aasia riigi ühiskonda, poliitikat ja igapäevaelu kujundab suurel määral Konfutsiuse õpetusest välja kasvanud maailmavaade. Ka Hiina haridussüsteemi aluseks on keisririigi algusaegadest alates (3.–2. saj e.m.a) olnud konfutsianistlik sotsiaaleetika, mille põhimõtted on hoolimata sajandite jooksul ühiskonnas toimunud muutustest aktuaalsed ka tänapäeval.
Tellijale
Õpetaja ja õpilase suhted rajanevad Hiinas pojalikkusel
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Konfutsius ja tema järgijad ise on tuntud eelkõige kui õpetajad, mistõttu nende filosoofia on alati olnud lahutamatu nende pedagoogilisest tegevusest. Sellest tulenevalt on hariduse ja harituse kultus läbi aegade olnud Hiina kultuuriliste väärtuste süsteemis kesksel kohal ning õpetlaste ja õpetajate staatus ühiskonnas üpris kõrge.