Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Mihkel Kangur: Rail Balticu keskkonnasõbralikkusest (5)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Rääma raba.
Rääma raba. Foto: Mati Kose

Mitte kõik roheline pole looduslik, nii pole ka kõik raudteega seonduv keskkonnahoidlik, kirjutab Eesti Geograafia Seltsi president Mihkel Kangur (Elurikkuse Erakond). 

Eesti Geograafia Selts (EGS) esitas 10. jaanuaril ringkonnakohtule apellatsioonikaebuse Rail Balticu maakonnaplaneeringute kehtestamise tühistamise asjus. Mitmete erakondade esindajatele meeldib näidata Rail Balticut kui keskkonnahoiule viivat projekti, rõhudes klišeelikule väitele, nagu oleks igasugune raudtee automaatselt loodusele hea. Miks siis võitleb 1955. aastast Eesti keskkonnakaitsele pühendunud organisatsioon Rail Balticu projektiga?

Mitte kõik roheline pole looduslik, nii pole ka kõik raudteega seonduv keskkonnahoidlik. Kuna apellatsioonikaebus on mahukas, siis keskendun siinkohal ühele konkreetsele näitele, mis sunnib sellele projektile vastu seisma ja mille tõttu on EGS juba 2011. aastast saadik pakkunud mõistlikumaid lahendusi raudteele.

Tagasi üles