Meie põhiliseks meetodiks oli ankeetide esitamine lapsevanematele kogu maailmas, milles palusime neil kirjeldada oma argirutiini, lastele seatavaid lootusi ja distsipliini tagamise viise. Seejärel palusime kirjeldada üksikasjalikult laste käitumist.
Me tuginesime samuti Hollandi sotsiaalpsühholoogi Geert Hofstede tööle, kes 1970. aastatel uuris IBMi töötajatelt üle kogu maailma, mis paneb neid töö suhtes rahulolu tundma.
Seejärel saime tema tulemusi enda omadega võrrelda ja avastasime üllatusega, et nende vahel valitses korrelatsioon. Kultuuriväärtusi, mida paljastas 1970. aastate tööeelistuste uuring, võis näha ka 40 aastat hiljem korraldatud uuringus laste kasvatamise kommete ja laste temperamendi kohta.
See oli oluline tulemus, mis näitas, et kultuuriväärtused on suhteliselt püsivad ja avaldavad nähtavasti mõju laste arengule.
Kas mõelda iseenda või teiste peale?
Küllap kõige paremini tuntud neist laiematest kultuuriväärtustest on individualism ja kollektivism.
Mõnes ühiskonnas, näiteks USAs ja Hollandis, juhinduvad inimesed valdavad omakasust. Neilt oodatakse isikliku tunnustuse saavutamist ja oma ühiskondliku või rahalise staatuse edendamist.
Kollektivistlikumates ühiskondades, näiteks Lõuna-Koreas ja Tšiilis, hinnatakse väga kõrgelt suurema grupi heaolu, milleks tüüpiliselt on perekond, aga võib olla ka töökoht või riik.
Me leidsime, et see, kuidas vanemad oma lastes distsipliini kasvatavad, on tugevasti mõjutatud ühiskondlikest väärtustest ning tõenäoliselt just nii need väärtused ühelt põlvkonnalt teisele edasi kanduvadki.
Näiteks võrreldes individualistlike kultuuride vanematega kalduvad kollektivistliku kultuuri vanemad lapsi manitsedes märksa enam õhutama neid «mõtlema» oma käitumise ja selle peale, kuidas see võib negatiivselt mõjutada teisi inimesi.