Nordica lennuk.

FOTO: MIHKEL MARIPUU/PM/SCANPIX BALTICS

Kolm aastat pärast Estonian Airi pankrotti seisab umbteel Nordica. Ometi pidi pärast kümnete miljonite eurode tuulde laskmist riikliku lennufirmaga nüüd kõik õigesti minema.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Kaks nädalat tagasi kirjutas ERRi uudisteportaal, et Nordica juht Hannes Saarpuu kaalub Poola riikliku lennufirma väljaostmist kahe maa ühisest ettevõttest Regional Jet. Poolakad pole õigupoolest kaua olnud Nordica tütre Regional Jeti 49 protsendi omanikud, alles märtsist 2017. Kahe firma koostöö on mõnevõrra vanem, novembrist 2016. Kuigi Nordica juhid ütlevad, et lende käitava Regional Jeti tagasiost ei tähenda kahe firma koostöö lõppu koodijagamisel ja piletimüügis, on see väheusutav. Regional Jeti tagasiost tähendab seda, et eestlastel tuleb leida uus partner, kelle lennukoodide ja kommertsplatvormi abil lennata, või siirduda iseseisvalt õhuookeani.

Kui Nordica 2015 alustas, oli tema äriplaan lihtne – teha kõike odavamalt kui Estonian Air. Viimane kukkus vormiliselt kokku Euroopa Komisjoni riigiabireeglite rikkumise tõttu, sisuliselt aga seetõttu, et poliitikud olid valinud firmale vale äriplaani.