Utilitase koostootmisjaam.

FOTO: Utilitas

Kuula artiklit

Teatud ringkondade mõne aasta tagune idee lasta Euroopa Keskpangal jagada toona deflatsiooniohu käes vaevelnud Vana Maailma kodanikele nii muuseas raha hakkab Eestis omamoodi üllataval kombel tõeks saama. Tõsi, suuremeelne žest ei ole tingitud halvast majanduslikust olukorrast, mida siinmail praegu kurta ei saa, vaid hoopis tööandja tahtest näidata, kui väga ta oma töötajaist hoolib.

Suurt tähelepanu pälvinud uudise teatas eile Eesti suurima kaugkütteettevõtte Utilitas Grupp suuromanik Kristjan Rahu. Nimelt kavatsetakse firma osalisest (85 protsenti) müügist teenitud rahast, mis on 320 miljonit eurot, anda igale kontserni töötajale 30 000 eurot puhtalt kätte. Ja keegi ei kohusta selleks! Kokku läheb 263 inimesest koosneva personali lahke preemiaga ülekülvamine koos maksudega «maksma» 13 miljonit eurot. Ilmselt on paljudel olnud mõttes küsimus, kas tõesti ollakse meil nii lahked, ja veel tööandjate seas. Nüüd võib veendunult öelda: jah, ollakse.

Väärib mainimist, et säherdust sammu ei astu Rahu teps mitte esimest korda. Neli aastat tagasi tegi ta teatavaks, et annab talle kuuluvast kontsernist 12,5-protsendilise osaluse äri juhtkonnale. «Nad on nii kaastöölised kui ka sõbrad ja kõik need aastad mu kõrval olnud. Kuidas sa ikka inimesi motiveerid? Kõrged palgad ei ole võib-olla alati see, tahaks tekitada ka omanikutunnet,» selgitas ta toona oma otsust Äripäevale.

Kuigi Utilitase juhtkond müüs maha suurosaluse ega pruugi jääda firma etteotsa, on nad sellegipoolest teistele tööandjatele lati kõrgele seadnud. Edu teistele!

Rahu algatus on Eesti tööandjate seas kahtlemata erakordne ja haruldane üllameelsus. Eks taha ju iga töötaja tunda end vajalikuna nii kolleegidele kui ka tööandjale. Tahab tunda, kuidas keegi hindab tema pingutust ja üleüldse tema olemasolu. Motivatsioonipakett võib olla kirju, kui väga vaja, isegi tšakrate avamise jutust inspireeritud, aga raha on seal kahtlemata oluline komponent. Sellega suudetakse kõige mõjusamalt tekitada töötajates tunnet, et neid väärtustatakse. Niimoodi saab igaüks teha oma tööd rahus, keskendunult ja aidata saavutada organisatsiooni eesmärke.

Ei saa salata, et kopsakas summa aitab ka argimuredele leevendust tuua. Statistiliselt võib keskmise eestlase ostujõud taasiseseisvusaja jooksul kõvasti kasvanud olla, aga päris paljud ei tunneta seda. Põhjuseks võib olla kallinenud toidukorv või muud kulutused, olgu siis üür, laenumaksmine või lapse kooliskäimisega seotud investeeringud. Nii et mida vähem muremõtteid kodustel teemadel, seda tulemusrikkam võib olla töö.

Kuigi Utilitase juhtkond müüs maha suurosaluse ega pruugi jääda firma etteotsa, on nad sellegipoolest teistele tööandjatele lati kõrgele seadnud. Edu teistele!