Otsusele eelnesid arutelud, vaidlused, kõhklused, lahenduseotsingud. Lõpp oli aga ühine äratundmine: nüüd on aeg punkt panna.
Lisaks erakordne professionaalsus: kui NO99 näitlejad mudas roomavad, siis teevad nad seda jäägitu pühendumusega ja professionaalselt.
NO99 lõpp tuli kuus aastat varem, kui oli prognoositud; teada ju oli, et see teater pole igavene. Kuid miks jõuti 14 aastat pärast asutamist surnud punkti, selle üle pole siinkohal ruumi arutleda, tähtis on vaid see, et Ojasoo ja Semper ning kõik näitlejad ja dramaturgid tegid selle sammu vabatahtlikult. Otsusele eelnesid arutelud, vaidlused, kõhklused, lahenduseotsingud. Lõpp oli aga ühine äratundmine: nüüd on aeg punkt panna.
NO99 oli pea kõiges esimene, ka iseenda sulgemises. Teater nägi, et ei suuda vastata endale seatud kunstilistele eesmärkidele, ja otsustas lõpetada. See on aga midagi nii erakordset, midagi nii suurt ja samas lihtsat, et paljudel on raske uskuda, et see võikski olla peamine, kui mitte öelda ainus lõpetamise põhjus.
Mõte, et kindlasti oli otsuse taga veel midagi valgustkartvat või rahalised raskused, on ootuspärane, sest Eestis pole tavaks avalikult tunnistada enda ummikusse jõudmist, loomingulist kriisi. Meie töökultuuri osa on see, et töökohast hoitakse iga hinna eest kinni, mis sest et silm enam ei sära ja huvi on kadunud.
NO99 julges peeglisse vaadata. Ma olen nende üle uhke. Nende – ja ma pean silmas kogu teatrit – kõigi üle, kelle nimed on 14 aasta jooksul trükitud kavalehtedele. See oli küll Tiit Ojasoo ja Ene-Liis Semperi teater, kuid kunstilisi õnnestumisi ja pidevat eneseületust poleks olnud, kui nende partneriteks poleks olnud heas mõttes hullud teatritegijad.
Sellises ühenduses, nagu seda oli NO99, olid iga inimese mõte ja tegu määravad. Ja just tänu kõigi panusele muutus see väiketeater kõige olulisemaks ja suuremaks teatriks taasiseseisvunud Eestis.