Tõtt-öelda polnud see esimene selline kord. Tänavu mais tegid ajakirjanikud nädala kestnud osaluseksperimendi, leidmaks tõendeid vihjetele, et NO etendustel jääb enamik saalist tühjaks. Kui telesaade «Radar» teatri juhtidelt intervjuud küsis, kordus sama PR-trikk.
Ajakirjanikega rääkimise asemel tegi teater kiiruga kaks sotsiaalmeediapostitust, kus tõstis publikupõua mure ise üles, raputas tuhka pähe ja lubas kahjumist välja tulla. Teine postitus oli sisuliselt «intervjuu» iseendaga. Loomulikult lõppes teade ka siis sama mantraga mis eilegi: oleme juba kõik öelnud ning seega vabastatud edasistele küsimustele vastamisest.
Kui seni võis maksumaksja raha eest tegutseva teatri käitumise üle üksnes kulmu kergitada, siis uus tase saavutati üleeile pärastlõunal. Mõne minutiga teatrimajja kohale läinud Postimehe ajakirjanik sai Tiit Ojasoolt telefonis vastuse, et neid ei lasta üles ja alla kaamera ette ka keegi ei tule. «Me ei ole teile midagi võlgu,» põhjendas äsja teatri sulgenud Ojasoo.
Samal ajal andis ta kolleegidega ERRi ajakirjanikule oma kabinetis viimast etendust: intervjuud, mis mõjus õhtuses «Aktuaalses kaameras» pehmelt nagu vanaema pai. Teise samasuguse sai «Ringvaade», mille saatejuht lahkus vargsi teatrimaja külguksest.
Vahekokkuvõte: maksumaksja raha eest, ent kahjumlikult töötanud teater paneb üleöö uksed kinni. 31 inimest kaotab töö. Mis saab riigieelarvest eraldatud rahast, inimestest ja hoonest, teater ei selgita, vaid lükkab tanki kultuuriminister Indrek Saare. Ka jutule lubatud ajakirjanikud ei küsi seda. Nii ongi mõeldud.