Avangardteater peaks tegema iga lavastust nagu viimast: kui eelmiste eitust, kui värsket manifesti, kartmatut hüpet vette tundmatus kohas, minekut üle piiri ilma soovi ning võimaluseta pöörduda tagasi. Nende ideaalide valguses meeldib mulle tõlgendada NO99 eilset otsust oma tegevuse enneaegse lõpetamise kohta kui selle teatri viimast lavastust, happening'i kui soovite. Seega siis NO29 – kui järgida teatri seniste lavastuste äraspidisele kronoloogiale tuginevat tähistuspraktikat.
Selle käiguga tõestas NO99, et nad olid mitte niivõrd institutsioon oma sisemise inertsi ja riiklikust rahastusest ning tootmisplaanidest tulenevate paratamatute piiride ja kohustustega, vaid elav organism, kellel on õigus otsustada ise oma elu üle, vabadus vajadusel väärikalt surra.
Elame teatavasti ajal, kui meie kultuur on oma ülerahastatuses muutunud ülimalt institutsionaliseerituks ning halvas mõttes professionaalseks. Annab riik raha ja ameti, annab justkui ka ideed ja energia selle ameti pidamiseks. Ükski «normaalne» riiklik kultuuritöötaja või -institutsioon ei lõpeta oma tegevust siis, kui on otsa lõppenud ideed ja/või publik, vaid siis, kui lõpeb rahastus. Riiklik ettehool tagab, et kultuuriministeeriumi haldusalasse kuuluva kultuuriasutuse surm ei tohiks enam alluda bioloogilistele seaduspärasustele. Kui see saabub, siis üksnes bürokraatliku otsusena ülalt alla.
NO99 läks oma eilse otsusega laiali mitte nagu riiklik kultuurikollektiiv, vaid nagu punkbänd. See otsus polnud bürokraatlik ega pealesunnitud, vaid isiklik ja vabatahtlik. Mitte majanduslik, vaid loominguline. Selles on mitte üksnes väärikust, vaid ka avangardsust.
Teatrita jäänud publikul pole mõtet leinama jääda, keegi pole surnud, elu läheb edasi. Suur tänu, NO99, nii kõigi eelmiste kui ka selle viimase lavastuse eest! Tsiteerides teie lipulavastuse finaali: «Te olete vabad!».