Turundusstrateegia seisukohast on ja jääb klassikaks Al Riesi ja Jack Trouti raamat «Positsioneerimine». Raamat on aastast 1981, turunduskanalid ja -meetodid on tundmatuseni muutunud, kuid samaks on jäänud see, kuidas me tarbijatena otsuseid teeme. Poliitika ei ole ainult turundus, kuid ka poliitikat tuleb turundada ja müüa. Erakondade reitingud näitavad muuhulgas seda, kui hästi või halvasti on erakonnad tulnud toime ülesandega korraldada poliitilist turundust ja kommunikatsiooni.
Tellijale
Raimond Kaljulaid: Eesti erakonnad peavad ennast paremini positsioneerima (2)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Peavoolu erakondade mure
Varem täitis sellise populistliku erakonna rolli Eestis (mis seal salata) Keskerakond. Valimistest valimisteni joonistati Eesti poliitiline kaarti muuhulgas selle alusel, kuidas keegi Keskerakonna suhtes paiknes.
Keskerakonnaga vastandumisest võitis enim Reformierakond. Sotsid said nende vasakpoolsemalt mõtlevate inimeste hääled, kellele ei meeldinud Keskerakonna populism.
Kuid Keskerakond ei ole enam Eesti poliitika paariaerakond, selle asemel on nüüd EKRE ja teistel erakondadel on aeg enda jaoks selgusele jõuda, mida nüüd selles uues olukorras teha.