Siit tahaks aga minna ühe küsimuse juurde, mis on suheldes nende praktikutega tõstatunud, kes puutuvad kokku abivajajatega. Nimelt, asjaosalised tõdevad, et koostöö tahe ja soov on olemas aga pahatihti sumbub see tõdemuses, et meil ei ole piisaval määral neid teenuseid, teenuse osutajaid, kelle juurde tuleks noor inimene varajase märkamise faasis saata. Või ei ole me teadlikud teenuste kättesaadavuses. Näiteks Lastekaitseliidu kodulehe andmetel on lastepsühholoogi teenus kättesaadav vaid Tallinnas ja Tartus. Ma küll loodan, et see on siiski laiemalt kättesaadav ja ma ei oska lihtsalt sellekohast infot leida. Või ehk ongi see piisav, mida ma ei kipu uskuma, sest olen seda küsimust arutanud nii mõnegi lapsevanemaga nimetatud piirkondi. Selgus, et vajadus teenusteks on aga teenust ei ole.
Näiteks Lastekaitseliidu kodulehe andmetel on lastepsühholoogi teenus kättesaadav vaid Tallinnas ja Tartus.
Ehk siis, me teeme ära pool tööd ja mudeldame noore lahti, leiame tema toetusvajaduse, aga teenuste osutajaid ei ole piisavalt. Selle tõdemusega ka juhtum lõpeb. See omakorda nullib ära kogu eelneva. Siit ka mõte – ehk peaks hindama, millises ulatuse ja milliseid teenuseid me siiski vajame ja püüdma selle teadmise pinnalt luua teenuste kättesaadavus. Isegi kui me ei suuda seda teha kohe ja korraga, siis lähtuks siinkohal õpetaja Lauri sõnadest: «..kui tervet rehkendust ei jõua, tee pool…» Seda võiksime teha ka meie, õigupoolest on meil ju pool rehkendust valmis, süsteem ja eeldused varajaseks sekkumiseks on olemas. Nüüd võiksime veelkord vaadata üle, kas ja milline on vajalike teenuste olemasolu, kättesaadavus ja puudus ja astume samme selleks, et me jõuaksime nende teenustega enamike (kui mitte kõigi) abivajajateni ja seda õigeaegselt.
Samuti peaks see muutuma meie igapäevase tegevuse rutiinseks osaks, olema süsteem. See ei tohiks olla õhinapõhine tegevus. Kuigi süsteem, mida rakendatakse õhinaga on kindlasti tulemuslikum.
Aluse tuleviku väärtushinnangutele anname meie, igaüks ja kõik. Tänane noor on tulevane riigijuht, insener, õpetaja, ehitaja, kes peavad kandma meie ühiselt kokkulepitud väärtusi, «mis on rajatud vabadusele, õiglusele ja õigusele, mis on kaitseks sisemisele ja välisele rahule ning pandiks praegustele ja tulevastele põlvedele nende ühiskondlikus edus ja üldises kasus» (EV Põhiseadus).