Kuigi Isamaa oma toetajate protsendiga praegu ei hiilga, on nad tulnud välja mõne lubadusega, millel võiks valimisvõitluses potentsiaali olla. Samas on osa Keskerakonna ja sotside lubadusi pälvinud paljude toetuse, kuid iseloomult on nad pigem sellised, mis erakondadevahelist poliitilist konkurentsi ei stimuleeri, kirjutab politoloog Martin Mölder.
Tellijale
Martin Mölder: valimislubadus, mis tekitaks konkurentsi
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Milline võiks olla valimislubadus, mis konkurentsi tekitamise mõttes kõige paremini töötab? Ilmselt peaks see esmalt kõnetama erakonna enda toetajaid. Kui üks erakond hakkaks propageerima seisukohta, mida tema enda valijaskonnas märkimisväärselt ei toetata, riskiks ta halvimal juhul oma valijate lõhestamisega. Peale oma toetajate hoidmise peaks iga erakond mõtlema ka uute valijate võitmisele. Selleks peaks hea valimislubadus saama märkimisväärselt populaarseks ka teiste erakondade valijate hulgas. Kuid samas on kõigi erakondade pooldajate hulgas ühtlaselt suurt heakskiitu pälviv lubadus midagi sellist, millest ilmselt poliitilist konkurentsi struktureerivat ja valijaid mobiliseerivat teemat ei tule.