Henri Aaslav-Kaasik: «Bussijuhiks? Tänan, ei» ehk Viis aastat katastroofini (4)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Millest koosneb bussiteenuse hind.
Millest koosneb bussiteenuse hind. Foto: Allikas: Hansabuss

Bussitranspordi tulevik Eestis on suure küsimärgi all ja katastroofi ärahoidmiseks on vaja kiiremas korras teadvustada probleemi olemasolu ning leida lahendusi. Peegli ees seisavad koos nii riigiametid, ettevõtjad kui ka lõpptarbijad. Veel viis aastat ja meil ei ole enam bussijuhte, kirjutab ASi Hansabuss Balti riikide tegevjuht Henri Aaslav-Kaasik.

Viie aasta jooksul läheb tööjõuturult ära väljateenitud puhkusele ligi kolmandik bussijuhtidest. Kogu Eestit katvad isesõitvad bussid jäävad esialgu veel pealkirjadesse, nendega arvestada ei saa. Suurim murekoht on bussijuhtide töötasu, mille võimalikul tõusul on peal mitte klaas- vaid kaunis must lagi.

Hinnanguliselt ligi kolmandik praegusest tellimusveo turust on hallis tsoonis. See tähendab, et iga kolmas lasteaedade, koolilaste, aga ka täiskasvanute bussireis toimub kas ümbrikupalka saava bussijuhi juhtimisel, sularahaga ehk käibemaksuta arveldamisel või bussiga, mille koht on ammu muuseumis. Kõigi nende tellimuste tegemise eest vastutame tellijate ja lapsevanematena ühiselt.

Kommentaarid (4)
Copy
Tagasi üles