Võttes lemmiklooma, võtab inimene vastutuse. Igaüks, kes laseb oma kodukassil järglasi tuua, röövib koduvõimaluse varjupaigakassidelt. Kass ei ole inimene, kes võib järglaste saamise üle ise otsustada. Kassid järgivad instinkte ja paljunemine ei ole nende puhul seotud ei pereplaneerimise ega armastusega. Üks emane ja isane kass võivad tuua nelja aastaga 20736 kassipoega. Steriliseeritud või kastreeritud loomad ei märgista kohti, hoiavad kodu ning püsivad oma territooriumil. Nii kaob ka hulkumise probleem. Nüüd tekib küsimus, miks seadus ei tee vabapidamise asjus erandit kastreeritud ja steriliseeritud kassidele.
Kass ei ole inimene, kes võib järglaste saamise üle ise otsustada.
Kuigi linnas on see praktika nii kassidele endile kui lindudele ohtlik, leiavad Rohelised, et hõreasustusega aladel võiks kasside vabapidamist lubada. Praegune seadus teeb rangelt vahet kodu- ja metslooma vahel, mis on ökoloogilise tasakaalu säilitamiseks üldiselt vajalik. Väga hõredalt asustatud piirkondades on piir kodu ja metsa vahel hajus, mis kehtib ka loomade suhtes, kelle pidamisel on sajandite jooksul välja kujunenud kindlad ja antud oludes otstarbekad tavad. Eestis on praegugi omavalitsusi, kus keskmiselt elab ruutkilomeetril üks-kaks peret. Nendes oludes on lemmikloomade võimalik liikumisruum palju suurem ja seega õiguslik regulatsioon vähem vajalik.
Enamik inimesi on tegelikult heasoovlikud ja üksjagu halba juhtub pigem teadmatusest kui ettekavatsetud julmusest. Loomapidamiskultuuri saab tõsta, õpetades lastele maast madalast, et ka kõige väiksem loomake tunneb valu, hirmu, üksildust, rõõmu, uudishimu samuti nagu inimene. Loomad oskavad isegi leinata ning õnnetut inimest lohutada. Miks mitte panna alus tulevase loomaomaniku kursusele, mis aitaks varjupaigast või registreeritud tõuaretajalt lemmiklooma võtta ning teavitaks muu hulgas kastreerimise-steriliseerimise kasudest ja ohtudest? Teadlik loomaomanik teeb informeeritud otsuseid. Inimkond hakkab ärkama, jõudes arusaamisele, et on osa loodusest. Otsides liikidevahelisi sarnasusi, mitte erinevusi, muutub ka inimeste nägemus loodusest kui millestki ähvardavast ja taltsutamatust sõbralikumaks.