Kodutöö häda pole selle olemasolus, vaid nimes. Kodutöö pole midagi, mis on mõeldud segama lapsepõlve süütuid muretuid mänge, see pole võrreldav vanemate palgatööga – «vanemad ei pea pärast tööpäeva enam kusagil supipakke riiulisse laduma». Kodutööd tuleks nimetada pärisnimega: iseseisev töö. Sest kuni õpetajad ei saa laste päid avada, et sinna tarkust valada, jääbki õppimine tegevuseks, mis on küll peaaegu alati vajalik, kuid harva meeldiv ja huvitav.
Ah et lapsed võivad ju ka vabatahtlikult kodus õppida? Nad teevadki seda, siis nimetatakse seda hobiks: üks joonistab, teine käib loodusmajas, kolmas mängib jalgpalli. Nad kõik õpivad lemmikainet ning see pühendumine ja kirg ei saa iial osaks kõigile ainetele ühtemoodi.
Peaksin survet, mida kodutöö kaotamiseks avaldatakse, huvitavaks eksperimendiks, kui mu pere- ja tutvusringis poleks mitut koolilast. Sellest võiks kujuneda õpetajate hindamissüsteem, sest kui lapsed peavad tunnis materjali selgeks saama, siis on loogiline järeldada, et õpetaja õpetamisoskus on ühel tasemel klassi keskmise hindega.
Lapsel on üldhariduse omandamiseks umbes kümme aastat. Koolis hakkama saamisest sõltuvad inimese edasised valikud – mida kehvem on tulemus koolis, seda vähem on valikuid. Laste, kuid tunnistagem, et isegi täiskasvanute, võimekus erinevaid materjale omandada on erinev.
Kui lapsed peavad tunnis materjali selgeks saama, siis on loogiline järeldada, et õpetaja õpetamisoskus on ühel tasemel klassi keskmise hindega.