Oleme oma kampaaniates teadlikult vältinud vastandumist ja keelde-käske, sest leiame, et mõistlikud ja teadlikud inimesed saavad ise aru, et diskrimineerimine seksuaalse orientatsiooni alusel on vale ja ebaõiglane.
Tegemist ei ole ju erilise kohtlemise nõudmisega, vaid lesbid, geid ja biseksuaalid soovivad samaväärseid õigusi kui heterod. Niipea kui need õigused on tagatud ja igasugune arutu vihkamine leiab ühiskonna poolt kiire hukkamõistu, pole selliseid kogu ühiskonda puudutavaid kampaaniaid enam vaja.
Kooseluseaduse vastuvõtmine on oluline positiivne samm, mida, nagu ühtki teist seadust, ei peaks tegema kabinetivaikuses. Teiste riikide kogemused on näidanud, et isegi kui riigis pole samasooliste kooselu seadustamisele eelarvamuste tõttu algselt suurt avalikku toetust, tekib see paari aasta möödudes.
Kooseluseadus teeb palju head: annab samasoolistele paaridele võimaluse omavahelisi suhteid reguleerida ja saada riigilt oma perekonnale põhiseadusega ette nähtud kaitset. See suurendab ühiskonna heaolu ja stabiilsust.
Kuidas saite need inimesed - dirigent Erki Pehk, inimõigusaktivist Lisette Kampus, luuletaja Liisi Ojamaa ja näitleja Liina Vahter - nõusse kampaanias osalema? Kas te ei karda, et nad võivad sattuda selle tõttu nt õhtul tänaval liikudes rohkem vägivalla ohvriks? Mis motiveeris neid osalema?
Kampaanias osalevad inimesed on näidanud üles tõelist kodanikujulgust. See näitab, et Eestis on inimesi, kes peavad demokraatlikke väärtusi nagu inimõiguste kaitse oluliseks ja on valmis selle eest oma nime ja näoga välja astuma.
Igaühe isiklikku motivatsiooni peaks nende endi käest küsima, aga mitte mingisugust rahalist kompensatsiooni kampaanias osalemise eest nad ei saanud. Ma arvan, et need inimesed tegid seda, sest nad hoolivad Eestist ja Eesti tulevikust ning soovivad Eesti elu paremaks muuta.
Kui kauaks plakatid üles jäävad? Seekord teil vist telereklaame plakatitele ei lisandu?
Plakatid jäävad üles kaheks nädalaks, kohe pärast kampaania lõppemist on algamas PÖFFi eriprogramm, kuhu kõik on kutsutud temaatilisi filme vaatama ja aruteludes osalema. Programmis on näiteks film USAs palju kõmu tekitanud «don't ask, don't tell» poliitikast.