Vatikani valvsa pilgu all
Vaatame põgusalt kanoonilise õiguse muutumist ajas.
Enne 1917. aastat rakendas kirik süüdistuste puhul laste seksuaalse väärkohtlemise kohta eeskirja, mis keelas preestril ahvatleda seksile pihitoolis viibimise korral.
Kui preester pihtimise ajal ahvatleb seksile, peeti seda eriti rängaks patuks. Pihitooli käsitleti püha ruumina ja pihtimist püha toiminguna.
Väärib märkimist, et probleemiks oli siin preestri patustamine, mitte teise isiku väärkohtlemine. Samuti ei olnud 1917. aasta koodeksis muid kaanoneid, mis oleksid puudutanud seksi väljaspool pihitooli või alaealiste seksuaalset väärkohtlemist.
Kui preester pihtimise ajal ahvatleb seksile, peeti seda eriti rängaks patuks.
1922. aastal koostas paavst eeskirja, mida ametlikult nimetati juhiseks (instructio). See püüdis käsitleda juhtumeid, mil preester ei nõudnud otseselt seksi pihtimise ajal. Alaealise seksuaalne väärkohtlemine vaimuliku poolt loeti süüteoks, kui see oli mingil moel seotud meeleparanduse sakramendiga.
Sama juhist kordas 40 aasta pärast (1962. aastal) paavst Johannes XXIII. Juhist ei lisatud ametlikult kanoonilise õiguse koodeksisse ega levitatud üldse kuigi laialdaselt.
1922. aastast peale on laste seksuaalses väärkohtlemises kahtlustatud vaimulike uurimine varjatud saladuselooriga. See on ühtlasi tõkestanud piiskoppidel teatamast neist juhtumeist politseile või isegi koguduse liikmeile.
Aga alles 1983. aastal nimetati laste seksuaalset väärkohtlemist süüteoks kaanonis, mis puudutas vaimulikke, kes rikuvad kohustust vältida seksi. Uus koodeks andis Vatikanile väga suure kontrolli süüdistatud vaimulike saatuse üle.
Muud «korrigeerimise» viisid