Margit Sutrop: kas vajame põhikooli lõpueksameid? (20)

Margit Sutrop
, Tartu Ülikooli praktilise filosoofia professor
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Margit Sutrop
Margit Sutrop Foto: Margus Ansu

Enne kui asuda vaidlema, kas haridus- ja teadusministeeriumi plaan kaotada põhikooli riiklikud lõpueksamid on hea või halb, oleks tarvis teada, mida eksamite asemele pakutakse. Seda praegu koolirahvale öeldud ei ole, kirjutab Tartu Ülikooli professor Margit Sutrop.

Alustuseks võiks mõelda, miks ei usalda gümnaasiumid kandidaatide valikul põhikooli riigieksamite tulemusi ja korraldavad oma sisseastumiskatseid. Ilmselt ei anna praegused lõpueksamid neile piisavalt infot õpilase isiksuse arengu ja pädevuste kohta.

Siit koorubki probleemi olemus: kuigi 2011. vastu võetud riiklikus õppekavas sõnastati põhikooli eesmärgid senisest avaramalt, öeldes, et kool peab valmistama õpilast ette kolmeks rolliks: isiklikuks, töö- ja avalikuks eluks; hindamise alused ei muutunud.

Kommentaarid (20)
Copy
Tagasi üles