Valdav osa selle probleemi – tegevuseta, vanemliku hoolitsuse ja järelevalveta, koolistki tuge mittesaavate noorte kriminaliseerumine – kajastustest on olnud täiesti naeruväärsed ning keskendunud rõlge video- ja fotopildi edastamisele erinevates formaatides, millele kogutakse lugejate ja erinevate arvajate tagasisidet ning taastoodetakse nende abil uuesti sama sisu. Miks nii tehakse? Meedia enesekaitse on traditsiooniliselt olnud nende ärimudelis, mis on 19. sajandi keskpaigast alates seisnenud valdava osa väljaannete ning hiljem muude kanalite osas selles, et ajalehe toode on lugeja, kelle tähelepanu ja andmeid müüakse edasi reklaamiostjale – erandiks on need vähesed väljaanded, mille sissetulek koosneb valdavas enamuses tellimustest ja üksiknumbri või lugude müügist. Meediaäri reageerib ju samamoodi keskkonna seatud hüvistele ja motivaatoritele.
Nii et kokkuvõtteks – poliitik, kelle tagasivalimine sõltub meedia tähelepanust, teeb pingutusi selle tähelepanu hõivamiseks. Kui meedia premeerib naeruväärsusi ulatusliku kajastamisega, siis nii ka käitutakse, kuigi eraviisiliselt häbenetakse silmad peast välja. Mõistagi tiheneb selliste episoodide esinemissagedus märtsi lähenemisega. Teisalt tuleb silmas pidada, et valdav osa tipp-poliitikutest ei tegele meediaga rohkem kui 5% oma tööpäevast. Ülejäänud aeg kulub oma parima andmisele, et asjadega sisuliselt tegeleda. See, kui hästi see kellelgi välja tuleb, on juba individuaalne. Aga sellest loeme ja kuuleme me aina vähem ja vähem. Ja isegi kui loeme, siis suures pildis on see väheneva tähtsusega. Poliitikud teavad väga hästi valijate meediatarbimisharjumusi: seda, milline pilt, video ja sisu jõuab kõige suurema auditooriumini; milliseid külgi lehtedes loetakse ja milliseid vähem ning seda, et skandaalsed lood, mille sisus domineerivad maffia, seks, vägivald või muu räige inimlik kannatus, on loetavuse tipus.