Hümni lauldes lubame oma isamaale surmani truuks jääda. Aga kes teab, mis on truudus? Kindlasti mitte harjumus ega paratamatus, vaid truudus on teadlik valik. See pole hetkeline meeleliigutus, vaid püsiv otsus. Sellepärast ei saa me täna teada, kes meist on truu, sest see selgub tagantjärele.
Peolauas tõi ettekandja kõigile seaprae. Üks tüsedam härrasmees poetas: «Oih, ma hakkasin just dieeti pidama...» Ettekandja oli viivuks segaduses, aga härra ütles: «Pole viga! Küll ma homme jätkan!» ja lasi prael hea maitsta. Järelikult polnud tal dieedipidamine tegelikult üldse plaanis. Või lihtsalt juhtus, et sõi ühe prae? Eks juhused avanevad eelkõige neile, kes sinnapoole pürgivad. Truudusega on sama lugu - kergesti võib selguda, et see polnudki plaanis. Ütlemises «homme olen jälle truu» ei väljendu truudus.
Truudus ei ole selleks, et nii on kasulikum, sest homme võib kasulikum olla teisiti. Truudus lähtub tõekspidamistest. Need tõekspidamised, mis truudusetuse heaks kiidavad, hävitavad elu niikuinii, olgu kummiga või kummita. Aga on ka paremaid tõekspidamisi, mis ütlevad näiteks, et abikaasale tuleb olla truu. Kes ei ole, selle kohta leidub vulgaarses keeles lugematu hulk väljendeid. Oma Jumalale ja põhimõtetele tuleb olla truu. Meest sõnast, härga sarvest! Kes seda ei ole, teda ei saa kahjuks tõsiselt võtta. Hümn ütleb, et Eestile tuleb olla truu. Kes ei ole, jääb kodutuks. Valik on igaühe enda teha. Riigi asi on propageerida paremaid valikuid. Truudus on parem. Võin seda kinnitada.