Hõõrun silmi ja avastan, et seisan ilmsi Euroopa linnas Tallinnas, mille prügimajandust korraldab roheliste erakond.
Hiljem end samalt kohalt uue prügihunniku kõrvalt leides ma enam ei üllatu ja hoian suu kinni, et kärbes sisse ei lendaks.
Hõõrun silmi ja avastan, et seisan ilmsi Euroopa linnas Tallinnas, mille prügimajandust korraldab roheliste erakond.
Tean, et korraldatud jäätmeveol hanke võitnud ettevõte on jätnud graafikusse nii pika vahe, et majarahvas on sunnitud nädalavahetusel oma rämpsu korterinurka koguma. Esmaspäeval lähevad kõik tööle, prügikott näpu otsas. Kui prügiauto on nüüd hilinenud või mingi ilmselt välja mõeldud põhjendusega väravast sisse keeramata jätnud, muutubki minu koduhoov prügimäeks.
Veo ärajätmispõhjuste väljamõtlemisel on prügifirmad muidugi suured meistrid. Lugesin hiljuti ühe jäätmefirma kirja, kus see koos lisatud fotoasitõenditega selgitas, et klient pole kokkulepitud ajaks prügi õigesse kohta viinud. Huumor seisnes selles, et sama prügiauto oli enne tõendite salvestamist just sellesama n-ö puuduva prügi pardale tõstnud.
Kahjuks pole kirjeldatud juhtum mingi üksik hälve, vaid kümmekond aastat toiminud nn korraldatud jäätmeveo krooniline haigus, tunnistavad nii majavalitsejad kui ka veofirmad.
Ajale jalgu jäänud süsteemi pole aga muutma asutud. Passiivsuse taga leidub ka absurdseid põhjendusi, nagu näiteks see, et Eesti andis Euroopa Liidu eesistumise ajal lubaduse mitte tegeleda riigisiseste probleemide lahendamisega, vaid harmoniseerida eelisjärjekorras oma seadusandlust ühenduse direktiividega.