Rail Baltic Estonia juhatuse esimees ning RB Rail AS nõukogu esimees Riia Sillave kinnitas Postimehe (13.04.2018) vahendusel, et Rail Balticu kohta käiv informatsioon on avalik. Temale saadetud 17-punktilise teabenõude vastusest selgus, et ka tal puudub informatsioon, mis peaks olema avalik. Salajase info omamine on loonud projekti vedajatele võimaluse suurprojektide puhul levinud strateegiliseks eksitamiseks. Näiteks, väidab RB Rail ASi juht Baiba Rubesa, et tema palgatud eksperdi hinnangul EY tasuvusanalüüsis ei ole üle nelja miljardilist viga, kuid eksperdi nime ja ekspertiisiakti ei avalikusta. Paljude analoogiliste kontrollimatute väidete esitamine, ebaselge otsuste ja juhtimisstruktuur, vastutusest ja vastustest kõrvalehoidumine peab muutma igaüht meist Rail Balticu projekti suhtes ettevaatlikuks. Ühiskond ei tohi lubada maa, looduse ja avaliku raha kasutamist ainult üksikutele projekti vedajatele teadaoleva teabe põhjal. Olgu põhjendused ükskõik kui õilsad, ei saa uut raudteed ehitada ükskõik mis hinna eest, kui riskid on nii kõrged ja võimalik kahju nii suur. Meil on häid transpordiühendusi Euroopaga vaja, kuid ühe raudtee ehitamiseks ei saa me võtta riske, mis võivad halvata aastakümneteks kogu Eesti arengupotentsiaali. Odavam, keskkonnale vähem kahju tegev ja Eesti väljakujunenud asustusega arvestav raudteetrass kätkeks endas palju väiksemaid riske ning võiks toetada tunduvalt enam kogu Eesti arengut.
Kaardilegend
Punane – planeeritud Rail Balticu trassikoridori asukoht
Sinine – olemasolevat arvestav õgvendatud trassikoridori asukoht
Lilla – praegune raudtee