Kuigi vanemate roll tudengi elus on kahtlemata väga tähtis, ei tohiks seda kunstlikult liiga suureks teha - mingil hetkel peab noor inimene õppima ise ühiskonnas toime tulema ning sellega alustada 27-aastaselt on liiga hilja.
Selleks, et inimene oskaks tulevikus vastutada oma pere ning laste eest, peab ta enne suutma võtta vastutust ning saama hakkama iseenda elu korraldamisega.
Jättes kõik kohustused vanemate kaela, soodustab riik sellise olukorra teket, kus noored on koormaks oma vanematele ning jäävad ise ilma vajalikest kogemustest, mis hiljem lapsevanemana kasuks tulevad.
Praegune oskuspõhine toetussüsteem on õigustatud ning riik ei peaks suunama oma tähelepanu andekatelt tudengitelt väiksema sissetulekuga peredele.
Pakutav plaan ei tule kasuks tudengite motiveerimisel ning vähendab nende võimet enda elu eest vastutada. Samuti on see ebaõiglane vanemate suhtes, kes omamata võimu oma täisealiste laste üle on kohustatud maksma noorte iseseisvalt tehtud otsuste eest.
3. LAIDMETSA KIIRE VASTUREPLIIK
Head oponendid on teinud põhjaliku taustauuringu ja oma seisukohtade ilmestamiseks kasutanud näiteid teistest, kuid samas väga erinevatest kõrgharidussüsteemidest, mida ei saa kunstlikult liita.
Kõrgharidusreformiga kaasnev terviklik üliõpilaste tugisüsteem koosneb erinevatest komponentidest ja neist mahukaim on tõesti vajaduspõhine õppetoetuste süsteem.
Õige on märkus, et esmane viis oma õpingute rahastamiseks peaks olema õppelaen. See annab võimaluse sõltumata vanematest oma elu alustada, kuid vajaduspõhised toetused on määratud neile, kelle leibkonna sissetulek liikme kohta jääb alla poole suhtelist vaesuspiiri ning kardetavasti ei soovi/saa pere ka laenu võtta ning haridustee jääb alustamata.
Lisaks on kavas luua ka praegusest olulisemalt suuremad tulemussstipendiumid parimatele ning erialastipendiumid eelisvaldkondades õppijatele.
Avakõnedele ja vasturepliigile järgneb kell 11.30 interaktiivne ristküsitlus. Sellele omakorda järgneb väitluse kolmas osa, kus kumbki pool esitab oma lõppsõna.
Eesti Väitlusseltsi võistkond ei esinda debatis omi seisukohti.