Ka romaani oli väga huvitav kirjutada. Et materjal oleks ajalooliselt tõepärane kontrollisime «Pobeda 1946» puhul üle kõik faktid, suhtlesime Mäluinstituudiga ja rääkisime inimestega, kes seda aega vahetult kogesid. Nii et kui õpetajad peaksid noortele seda raamatut soovitama, siis neil pole vaja muretseda, et äkki polnud asjad tegelikult nii, nagu raamatus on kirjutatud. Ka üks välisministeeriumi töötaja avaldas arvamust, et romaani «Pobeda 1946» peaks võtma koolidesse soovitatavaks lektüüriks. Ilukirjandus aitab seda aega mõista, sest neid inimesi, kes vahetult seda aega mäletavad, on jäänud väheks.
Maailmas on ajaloosündmusi, mida teatakse peamiselt tänu Hollywoodi kuulsatele filmidele. Te olete pikalt tegutsenud filmitööstuses, kas teate, kuidas neid otsuseid tehakse, et milline sündmus filmi jaoks välja valitakse, mis «müüb» ja mis mitte?
Praeguses maailmas on üks kurb tendents – ületähtsustatud on kuulsad nimed ja need saavad ka rohkelt tähelepanu. Mida kuulsam on nimi, seda rohkem neist räägitakse.
Kui 1974. aastal tuli välja ABBA laul Waterloo, siis hakati rääkima oluliselt rohkem ka sellest lahingust. Siiani tehakse aina uusi filme Napoleonist, kes ometi tappis ja hävitas nii palju.
Filmimaailmas on kahjuks nii, et ka massimõrvarid on pälvinud rohkelt tähelepanu – vaadake kui palju filme on Hitlerist, Stalinist, ja seda isegi viimasel ajal.
Kui töötasin Hollywoodi stuudios toimetajana, siis meilt nõuti, et film oleks edukas. Kui oleksin andnud töösse lõigu ajaloolisest sündmusest, mida keegi ei tunne, kuigi see võis olla tegelikult palju huvitavam kui kõigile tuntud periood, siis muretseti, et inimesed ei tule vaatama.