2. november 2008, 22:40
Juhtkiri: siin- või sealpool rajajoont
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kallinev mootorikütus ja viimaste aastate valglinnastumine sunnib Tallinna ja ilmselt ka teiste suuremate Eesti linnade ümber ühistransporditsoone looma. Kuhugi tuleb jooned tõmmata ja tahes-tahtmata jääb keegi joone taha.
Kuid nähes, kuidas joon Harjumaa tsoonikaardil suurema asula ümber kaardub ning seetõttu elanikele bussisõidu päevapealt ligi kaks korda kallimaks teeb, tekib küsimus, millisele loogikale see allub. Ja kas pole mitte mõni vald tõesti maavanema juures lihtsalt osavamalt lobitööd teinud? Tihti õigusemõistmise puhul öeldu kehtib ka siin: süsteem ei pea mitte ainult olema, vaid ka näima õiglane.
Süsteemi loomise eesmärk peaks olema muuta see kasutajale võimalikult lihtsaks ja teenusepakkujale võimalikult viljakaks. Et bussi- ja rongisõit Harjumaal oleks mugav, tuleks ühistranspordikeskusel kindlasti senisest tõhusamalt panustada piletimüügi korraldusse, et reisija ei peaks vallapiiri ületades hakkama uurima, milliseid lisapileteid tal nüüd vaja läheb. See tähendab, et internetis ja mobiiltelefoni teel peaks saama osta kõiki piletitüüpe. Ning kindlasti peaks vähemalt igas suuremas keskuses olema piletiautomaat.