Advokaadina peab siiski kahtlema, kas ikka platvormi «meetmed» suudavad teha automaatselt seda, milleks näiteks keskmisel kohtunikul kulub 1,5 aastat.
Järgmiseks on lajatatud lauale audiovisuaalmeedia direktiiv. See on selline õigusakt, mis näeb ette selliste platvormide õigused ja kohustused, kus on kättesaadav muusika, filmid jmt. Ettepaneku kohaselt kohustub nt videofaile talletav platvorm tegema ei midagi muud, kui «rakendama meetmed ja vahendid, mis tagavad kõigi kodanike kaitse ebaseadusliku sisu eest». Ehk tundub, et ei midagi üle mõistuse keerulist, eks. Kuigi, kui mõtlema hakata, siis juba igal kodanikul on kasvõi enda isiksuse pinnalt konfliktsed huvid.
Näiteks isik soovib ühelt poolt avaldada arvamust valimisdebati saate kohta, kuid teiselt poolt mitte saada lubamatut kriitikat enda koolibändi esinemise kohta. Samas on ELi õigusaktis kehtestatud justkui eeldus, et platvormid on eksimatud ja sisemise konfliktivabad olevused, kes kaitsevad «kodanikke». Advokaadina peab siiski kahtlema, kas ikka platvormi «meetmed» suudavad teha automaatselt seda, milleks näiteks keskmisel kohtunikul kulub 1,5 aastat. Lisaks, kas sel platvormil õnnestub teha seda ilma, et moodustuks totaalne jälitusmehhanism ehk täielik pilt selles, mida üks «MINA» platvormil teeb ja mis on see, mida jagab teistega.
See kuulus autoriõiguste direktiiv
ELi suur-föderatsiooni jõud ei raugenud seal. Autoriõiguste direktiivi ettepanek juba ringles ametnike sahtlite ja portfellide vahel. Sügisel potsatasid minu postkasti e-kirjad mitmelt poolt Euroopast, et kas see on tõesti E-Eesti ettepanek, mis tollal avalikkuse ette jõudis. Kahtlesin alguses, siis lasin pea norgu ja panin postkastile puhkuseteate!