Õllesummeri välisartistide kontserdid on olnud aasta-aastalt karmistuvad õudusunenäod. Ehkki artist ja publik on teineteist hästi sütitanud, on lavatehnika olnud pigem vaene ning kaasaelamistingimused väljakannatamatud.
Kesksuvist jauramisaega on nüüdseks pikkade tundide ja päevade kaupa kärbitud. Algaastail, kui õllekal peale «flöödi» teisedki peldikud tasuta olid, keerutati Pirita tee ääres klaase tegusa rahva rabamisharjumuste vääriliselt, viiel päeval nädalas 12 tundi ööpäevas, lisatunnid linna peal juurde. Nüüd on labrakas kahanenud kolmepäevaseks, muiste kahest kaheni voolanud õllekraanid keeratakse kinni juba keskööl ning nende vastu tekib elavam huvi alles hämariku maale vajudes. Kogu üritus ei anna endisaegse summerdaja päevakoormustki kätte. Ent festivali atmosfäär kunagise non-stop-läbu omast ei erine, sobides jätkuvasti eelkõige publikule, kes on valmis pea täiesti ämbrisse pistma.
Kõike koledat siin päikese all ei saa ometi ühele üritusele süüks panna. Valner Valme, Siim Nestori, rada7 jmt meeskonnad on teinud aastakümneid tunnustusväärset helikultuurialast valgustustööd. Portaalipinnad on lisanud muusikaarvustustele ruumi ja võimaldavad elegantset esseistlikkust (Tauno Vahter). Tänapäeval opereerime ju juba üheainsa audioteemadel arutluse raamides mõistetega mõminaräpp, magamistoatrubaduurilik, lounge-utoopia, trap-album, crunk, hyphy, witch-house, kesktee-trap, algträp, chill-out-pop, downtempo-elektroonika, digitaalsete saundidega ja esoteeriliste sämplitega popmuusika, mittetõsiseltvõetav kohvilauaartist, chillwave, yacht rock, balearic mõõnab, mitte-tantsu-elektroonika, EDMile lähenev popp, käsitööräpp, glitch, IDM, vaporwave, drill’n’bass, new new age, hüpnagoogia, sündirokokoo, noise, autorielektroonika, gruuviv loojangupopp, mulgi folk, raske asi, footwork, yacht-rock’i pastišš, psühhotroonik ja dubist, gootitroonika, UK bass, hyperdub, uusklassikaline kujutav helikunst, dekadentrokk, emo–rap, laptop-pop, post-EDM, digi-RnB, grime, Londoni tänavabass, post-dubstep jpm. Kodumaise muusikasõbra maitse-eelistusi peegeldavas Apollo plaadiedetabelis on aga jätkuvasti kõik kahtlaselt kodune, kohtlaselt tuttav. Jaak Joala kõrval troonivad albumitega Hellad Velled, Patune Pool ja Sinu Naine ning Eesti Mees, SEKS, Päris Anny ning Sada ja seened kogumikplaadilt Rahvabänd.