Ei vasta tõele, et Eestis oleks kohtuprotsessid alates materjalide kohtumajja jõudmisest kuni otsuse langetamiseni keskmiselt kuidagi eriliselt pikad. Asi on võrreldes ELi keskmiste menetlusaegadega lausa vastupidine.[2]
Ei vasta tõele, et Eestis pole võimalust seadust rikkunud kohtunikku ametist tagandada ja seda on ka tehtud.[3]
Ei vasta tõele seegi, et prokuratuuri üle ei teosta järelevalvet mitte keegi peale prokuratuuri enda.[4]
Lisaks. a) USAs ei saa rahvas kaugeltki kõiki kohtunikke poliitilistel valimistel valida Meile uudistest enim tuttava ülemkohtu kohtunikud määrab ametisse parlament presidendi ettepanekul ja sama kehtib ka osariikide juures tegutsevate föderaalkohtunike kohta; b) osas USA osariikides on üks osa kohtunikest valitavad ja muidugi, saab ka nii, aga …
Päris suur vahe on kuvaldaga segi peksmisel ja ütleme näiteks hambaarsti tööl!
Ma ei hakka kordama lugu jubedast mõrvast, mille lahendust absoluutselt iga terve tundeeluga inimene nõuab, sinu pojast või tütrest, kes sattus olema sündmuskoha läheduses ja kohtunikust, kes mõtleb rohkem ukse ees olevatele valimistele ja avalikkusele meeldimisele kui sellele, et kätte saadaks pärissüüdlane ega tehtaks patuoinaks sinu last. Ma ei hakka pikalt rääkima, et valimistel on kulud ja need peab keegi kandma – oligarhia oht.
Tasub tähele panna ja mõelda, et põhimõtteliselt teistsuguse süsteemiga käib kaasas ka tohutu hulk peenemat sorti eriteadmist – eksimuste ja õnnestumiste, vaidluste/võitluste ja nende vajadustest tingitud argumentide otsimise kogemust ja aastatega või lausa aastasadadega setitatud praktikat. On äärmiselt küsitav, kas on olemas ideaalset masinavärki, mille ühest kultuurist teise tõstmine läheks valude ja karile sõitmise ohtudeta.