Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Õpetajate Lehes sel reedel: koolis ei tohi mitte kellelegi öelda, et temast ei saa asja

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Õpetajate Lehes 8. juunil: 

Artikli foto
Foto: Õpetajate Leht

Õpetajate Lehe toimetust külastasid Gruusia pedagoogid

Tund aega kestnud vestlusringis selgus, et enamik haridusprobleeme on Eestis ja Gruusias samad.

Koolis ei tohi mitte kellelegi öelda, et temast ei saa asja

Kui kutsevaliku aasta programmis osalejatelt küsida, millal nad viimati korralikult õppisid, vastab nii mõnigi, et viiendas-kuuendas klassis. «Mida sa seitsmendast üheksanda klassini tegid?» ‒ «Ma ei tea, sain kuidagi hakkama.» Igal aastal lõpetab põhikooli hulk noori, kes ei lähe tööle ega õpi edasi, paljud katkestavad oma õpingud. Neile noortele, kes ei tea, mida edasi teha, ongi mõeldud kutsevaliku aasta programm, mis toimus Tartu kutsehariduskeskuses juba teist aastat.

 

Semiootika aitab mõista iga õppeainet

Anu Sarv Tartu ülikoolist selgitab, mida kasulikku leiavad eri õppeainete õpetajad TÜ kirjastuse väljaandest «Semiootika».

E-külalistunnid tõid nüüdisaegse õpikäsituse 124 000 õpilaseni

Ülevaade sellest, missuguseid nüüdisaegseid õpimeetodeid kasutati sel õppeaastal e-külalistundides.

Õues võib ka arvutada ja grammatikat õppida

Ilusad ilmad inspireerivad otsima võimalusi, kuidas liikuda klassiruumist vabasse õhku, ent õuetunnid ei pea toimuma vaid suveilmadega või üksikute tundidena. Tartu Kesklinna kooli klassiõpetaja Gerttu Vaher annab aasta ringi suure osa tunde õues ja kinnitab oma kogemuse põhjal, et õuetundidest võidavad nii õpilased kui ka õpetajad.

Kas kiitus ongi vaid lollide lõks?

Suve hakul võiks õpetaja anda vanematele tagasisidet, mida on pere teinud, et õppeaasta lõppes õpilase jaoks hästi. Küllap on siis meeldivalt üllatunud needki, kes vahel ei võta õpetaja telefonikõnet vastu, sest ei jaksa enam kuulata, mida laps on jälle halvasti teinud. Kuidas aga tunnustada nii, et kiitus oleks siiras? Soovitusi ja mõtteid tunnustamisest jagab Tartu ülikooli koolipsühholoogia lektor Astra Schults.

Keenia koolilapsed pingutavad, nii kuis jaksavad

Tamsalu gümnaasiumi inglise keele õpetaja Anne Kraubner ja Tartu Hugo Treffneri gümnaasiumi õpilane Hannabel Aria saabusid äsja Keeniast. Tegu polnud tavalise turismireisiga ‒ MTÜ Mondo auhinnareisi käigus sai maailmapäevade konkursi võitja Kraubner anda tundi 91 õpilasega klassis ja Vikipeedia õpilaskonkursi võitja Aria kogeda elu 12 lapsega peres ja kümnetunniseid koolipäevi.

 

Elukestev õpe on väärikas elamise viis

Üle Eesti tegutseb mitmel pool eri nime all koole eakatele, kus osalemine on paljudele väärikas eas inimestel saanud elustiiliks. Esimesel seda laadi koolil täitus tänavu 25 tegevusaastat.

 

Päikeseelekter annab uue eriala

Pärnumaa kutsehariduskeskuses hakatakse sügisel õpetama uut eriala, mis on seotud päikeseelektriga. Küsimusi jagub alates eriala nimetusest kuni õppekava sisuni. Vastuseid neile püüti leida innovatsioonikohvikus arutelude käigus.    

Tagasi üles