Ja ehitage neljarealiseks kogu ulatuses. Või noh, vastupidi muidugi. Enne ehitage ja siis tasuliseks. Ja siis Pärnu ja Narva suund ka.
Sellega saime laualt maha selle argumendi, mis puudutab ehitus-, hooldus- ja halduskulutusi, mida praeguses rahastamise mahus spetsialistide sõnul poleks Eesti võimeline alla neelama.
Kõik jaksavad, meie mitte
Kõik, kes on reisinud Euroopas ja Ameerikas, on maksnud teemakse ja tänu sellele nautinud pikki ja turvalisi maanteelõike.
Võtame näiteks Horvaatia, meist vaesem ja keerulisema geograafiaga maa. Euroopa riikide edetabelis SKT inimese kohta oli eelmisel aastal Eesti 23. ja Horvaatia 33. kohal.
Samas on selles populaarses suvituskohas pikad, mitmerealised uued teed, mis peavad minema läbi mägede ja üle orgude. Hiiglaslikud viaduktid ja mitmekilomeetrised tunnelid. Rääkimata vanast Euroopast, mis on oma teedevõrguga Alpid auguliseks söönud nagu Šveitsi juustu.
Maksu eest peab nägema tulemust
Reisidel maksame hea meelega ja ei vali väikseid ja kitsaid tagateid selleks, et raha kokku hoida. See on hind, mida maksta kiiruse ja turvalisuse eest.
Eestis räägitakse aga Tallinna-Tartu tee lõpuni neljarealiseks tegemisest nagu me hakkaks Marsi vallutama või omale uut osakeste põrgutit ehitama. Hammas ei hakka peale ja projekt on nii hiiglaslik, mis valmiks sellel ajal, kui autod on maamunalt kadunud.
Ma maksaks palju parema meelega konkreetset päeva-, kuu- või aastatasu, et sõita põhimaanteid muretult ja ohutult, kui tasuda mingit müstilist aktsiisi, mis muuhulgas läheb ka osaliselt teeaukude lappimiseks. Kui eelarveaukude täitmisest midagi üle jääb.