Ökokrati juhatuse liige Priit Adler kutsub inimesi üles ärimeestele innovatsiooniabi andma.
Priit Adler: kus on innovatsioon ja mitu korda samanimelist jalgratast võib paari aasta jooksul leiutada? (2)
2015. aasta maikuus avaldas sotsiaalsete ettevõtete võrgustikku kuuluv MTÜ Ökokratt pressiteate pealkirjaga «NutiAkadeemia alustab õpetajate nuhvlitundidega». Seda tehti koostöös Tele2-ga, mis andis nuhvlid, Tallinna Ülikool oli abiks õppekava ja metoodika väljatöötamisel ning rakenduse Taskutark arendajatega ja Elke Sensori meeskonnaga.
NutiAkadeemia tegevusi kajastati järgneva kolme aasta jooksul uudistes, seminaridel, töötubades, perepäevadel, praktikumidel, messidel ja aastaraamatutes, märgiti ära Tallinna linnavalitsuse protokollis. Tänaseks on tervelt kolm aastat NutiAkadeemia täiendkoolituse läbinud inimestele tunnistusi välja antud.
Mida tähendab innovatiivne?
Õigekeelsussõnaraamatu kohaselt tähendab innovatsioon uuenduslikkust.
Toome siin mõned näited sellest, mida kohalikud suured ja tuntud tegijad esitavad innovatsiooni pähe.
Näiteks SK ID Solutions AS (www.id.ee) on avaldanud 14. märts 2018 oma kodulehel uudise: «10. märtsil sai Tallinnas hoo sisse üle-eestiline koolitus- ja nõustamisprojekt NutiAkadeemia, mille raames õpetatakse inimesi turvaliselt kasutama nutiseadmeid, tutvustatakse Mobiil-ID ja Smart-ID võimalusi ning e-teenuseid, mis muudavad elu lihtsamaks ja mugavamaks. Ühtlasi on võimalik oma teadmised nutitestis proovile panna! Nutiakadeemia projekti viivad läbi Vaata Maailma SA, Swedbank Eesti, SEB, Telia, Elisa, ja SK ID Solutions.»
Tõepoolest, kas ei kõla see elementaarselt: õpetame inimesi kasutama nutiseadmeid, selle juures tutvustame oma produktide (Mobiil-ID ja Smart-ID) võimalusi ning e-teenuseid, mis muudavad elu lihtsamaks mugavamaks ning paneme sellele nimeks NutiAkadeemia?
Elisa Eesti juht Sami Seppänen ütles peale üleolevat küsimust, et kas tegemist on miljoniäriga: «Ära raiska minu aega». Innovatsioon seegi.
Ka ei vaevutud kordagi kontrollima, et NutiAkadeemia kaubamärk on kolme aastaga avalikult tuntuks saanud ning Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku liikme aktiivses kasutuses õpetajate, õpilaste sh puuetega inimeste nuhvliõppes.
Projekti tutvustatakse ka teiste asjaosaliste – Vaata Maailma SA, Telia, SEB ja Swedbank lehekülgedel. Peale Elisa emaorganisatsiooniga «innovatsiooni» teemal kontakteerumist võttis telefoni teel ühendust Elisa Eesti juht Sami Seppänen ja ütles peale üleolevat küsimust, et kas tegemist on miljoniäriga: «Ära raiska minu aega». Innovatsioon seegi.
Neid uudiseid kõrvutades tekib küsimus, kus on innovatsioon ja mitu korda samanimelist jalgratast võib paari aasta jooksul leiutada?
Eelolevast tulenevalt kutsume rahvast üles firmadele Vaata Maailma SA, Swedbank Eesti, SEB, Telia, Elisa, ja SK ID Solutions AS innovatsiooniabi andma! Ja kui rahvas ei taha anda, siis äkki EAS annab?
Saada palun oma ettepanek innovatsiooniabi kohta innovatsioon@nutiakadeemia.net.
KOMMENTAAR
Vaata Maailma SA Juhatuse esimees Kristi Kivilo
Artiklist jääb mulje nagu oleks artiklis nimetatud ettevõtted varastanud NutiAkadeema kaubamärgi, kuigi viimane ei olnud MTÜ Ökokrati poolt registreeritud. NutiAkadeemia kaubamärk oli registreeritud Vaata Maailma SA-le juba enne artikli ilmumist, otsusega 27.04.2018 nr 7/ M201701191. MTÜ Ökokratt on teadlik Patendiameti otsusest.
Toimetaja märkus: Vaata Maailma SA Juhatuse esimees Kristi Kivilo kommentaar lisatud 21. mail 2018.